Ny i børnehaven Æblehaven

Individuel opstart for alle børn

Dette er en individuel vurdering da alle børn er forskellige med forskellige behov.

Vi byder en af forældre med til at være sammen med Jeres barn, den første dag i børnehaven. Nogle børn har brug for, at I er med flere dage. Derefter skal I give jeres barn korte dage, indtil barnet er klar til at være i børnehaven en hel dag.

Vi sender altid velkomstbrev hjem til jer inden i starter op i Æblehaven.

Vi afholder en opstarts samtale med jer forældre, samt en 3-måneders trivselssamtale stående (10 min hvis dette ønskes)

Ellers står vi altid til rådighed for en samtale når der opstår et behov. Dette kan være på foranledning af Jer eller det pædagogiske personale.

Øvrige samtaler

Vi tilbyder:

• Opstarts samtale
  • 3. mdr. samtale stående
  • 4 års online samtale på Teams
  • Samtale før skoleindskrivning
  • Samtale ved behov fra både forældre og personale

Vi arbejder med opsporingsmodellen og laver trivselsevaluering 1 gang årligt. Giver denne anledning til en samtale eller dialogmøde, vil I altid blive kontaktet inden udsendelse af trivselsevalueringen.

Middagssøvn

Hvis jeres barn har behov for en middagssøvn, er der mulighed for det.

Børnehaven har sengetøj og madrasser. I må gerne medbringe evt. Sovedyr/Nusseklud og Sut.

Børnene sover som oftest nede på grøn gruppe.

Ble/Toilettræning

Hvis Jeres barn bruger ble, skal I selv medbringe bleer. Vi opbevarer bleerne i et skab på børne toilettet på rød gruppe.

I er selv ansvarlige for, at der er bleer til jeres barn, Personalet giver besked når der mangler.

Det er vigtigt at bleerne er med tape i siderne, da vi ofte skifter barnet stående. Af samme årsag skal barnet også have todelt undertøj på, da dette gør det lettere for barnet selv at klare toiletbesøget eller øve af og påklædning.