Åbningstider

Mandag - torsdag: kl. 6:30-16:45

Fredag: kl. 6:30-16:00

Ferie

I ferieperioder, spørger vi Jer, via AULA i forhold til om Jeres barn holder ferie eller har brug for pasning:

• Sommerferieperioden fra uge 27 – 32
  • Dagene mellem Jul og nytår
  • Vinterferien, uge 8,
  • Påskeferie, de 3 hverdage inden påskeferien
  • Dagen efter kr. Himmelfart
  • Grundlovsdagen, børnehaven lukker kl. 12
  • Efterårsferien, uge 42

Det er de uger, hvor skolerne holder lukket, og hvor der også ofte er en del børnehavebørn, der holder fri.

Formålet med tilkendegivelsen er, at personalet dels kan planlægge ferie hvor der er færrest børn men også at vi kan bestille det rette antal vikar, hvis det er aktuelt.

Lukkedage

D. 24. december er en lukkedag.

Fællespasning/Sampasning

I ferieperioder arrangerer vi typisk fællespasning/sampasning i en af dagtilbuddets institutioner (uge 29 og 30, dagene mellem jul og nytår, dagen efter Kr. Himmelfartsdag).

Der kan desværre ikke garanters at der følger personale med fra Æblehaven til fællespasning.

Fællespasning

Fællesåbning i 0-6 års institutionerne

Fællesåbning er kun i 1 til 2 institutioner i ferieperioderne.

Valget af disse institutioner beror særligt på, at der er rammer og faciliteter til hele aldersgruppen.

Sampasnings perioder er, i dagtilbuddet på nuværende tidspunkt:

• Sommerferien (2 uger)
  • Mellem jul og nytår.
  • Dagen efter Kristi Himmelfartsdag

Børnenes tryghed sikres

Børnene vil så vidt det er muligt møde kendt personale fra deres egen institutionen, så de kan føle sig trygge, skønt de ikke er i deres vanlige miljø.

I dagtilbuddet er der udarbejdet retningslinjer for sampasning. Disse vil blive udleveret til forældrene i de konkrete perioder.