Dagligdagen i børnehaven

Aflevering om morgenen

Forældre og børn har indgang fra lågen til legepladsen.

Der må højst være 3 forældre i garderoben og Jeres barn skal starte med at aflevere madpakken i kassen i garderoben eller barnet kan gå ind i køleskabet med den og derefter gå ud og vaske hænder.

Vi lægger meget vægt på at tage rigtig godt imod jeres barn når det bliver afleveret om morgenen.

Vi kan godt lide at sige pænt godmorgen til alle som kommer i børnehaven.

Vi er ude det meste af dagen og der vil være en voksen i området omkring lågen, hvis man har brug for vinkehjælp.  Ellers siger man farvel oppe ved fliserne eller når Jeres barn er startet i en leg.

Dagens rutiner

Dagen starter kl. 6:30, hvor børnehaven åbner og der er en medarbejder mødt ind.

Vi starter dagen udenfor eller på en af grupperne, alt efter vejr situationen. Vi er ude i alt slags vejr så husk påklædning som passer til den enkelte dag. Vi vurdere på den enkelte dag hvor vidt vi starter dagen ude eller inde.

Kl. 9:00 spiser vi formiddagsmad. Dette er mad fra madpakken. der tilbydes frugt. Derefter er der på nogle dage samling i grupperne. Nogle er planlagte andre er spontane.

Vi arbejder dagligt med lærerplanstemaerne da de er grundelementet i vores pædagogiske tilgang.

Ca. kl.11.15 spise vi madpakker i vores grupper.

Efter madpakkerne sover de børn, der skal det, og resten leger videre på legepladsen, i alt slags vejr.

Ved 14-tiden spiser vi brød, i grupperne, og resten af dagen går med leg på legepladsen. Når man bliver hentet i løbet af eftermiddagen, skal alle børn rydde 3-5 ting op på legepladsen.

Kl. 16 er der en medarbejder tilbage som lukker børnehaven sammen med de sidste børn. I vil der opleve at medarbejderen tager sig af praktiske opgaver samtidig med at der er et øje på børnene.

Farvel og tak for i dag

Vi lægger stor vægt på at afslutte dagen så godt som muligt og vægter vigtigheden i at sige farvel til alle børn og forældre, og at I også får sagt farvel til personalet, når I henter jeres barn.

Der er som regel tid til at få en kommentar med på vejen om Jeres barns dag. Eller skrives der dagligt på tavlerne i garderoben så I kan følge med i Jeres barn dagligdag i Æblehaven.

Børnehaven lukker man-tors. 16:50 og fredag 16:40