Institutionsbestyrelsen i Æblehaven sikrer alle børn trivsel

Bestyrelsesarbejdet vægtes i samarbejde med børnehaven

Vi mødes ca. 3-4 gange om året, og hvis i har gode ideer eller emner, som i mener, forældrebestyrelsen skal tage op, kan i sige det en forældrerepræsentant eller personalet.

I forældrebestyrelsen vil vi gerne danne grobund for en forældrekultur, hvor forældre ikke kun tænker på deres eget barns trivsel, men ser deres barn i en større sammenhæng, hvor det ikke kun er de professionelle voksne, men også forældrene, der tager ansvar for alle børns trivsel.

Et godt samarbejde mellem bestyrelsen og børnehaven er af stor betydning og vægtes højt til gavn for stor trivsel for både børn, voksne og forældre.

Årlige møder med fokus på børnenes trivsel

Der afholdes cirka 3-4 institutions bestyrelsesmøder om året, udover det deltager bestyrelsesformanden eller anden bestyrelsesmedlem i yderligere ca. 4 Dagtilbuds bestyrelsesmøder i løbet af et år.

Der planlægges forældre arrangementer, samt diskuteres hverdagen i Æblehaven. Indimellem er der beslutningsemner.

Børnehavens pædagogiske læreplan justeres løbende.

Skal der ansættes personale, deltager en repræsentant fra forældrebestyrelsen.